2010. február 12., péntek

Régen és most..


Megfigyelhetjhük , hogy a régebbi filmekeben ami vámpírokkal foglalkozik. Azok a szörnyek sokkal legendásabbak, misztikusabbak, mint napjainkban.. Különleges módszerekkel lehet őket legyőzni: szenteltvízzel,(abba mártott nyíllal ,fegyverrel),feszülettel(kereszt),ezüst fegyverrel(gyakran:tőrrel), Képesek a falon jáni, s ennél fogva a plafonon hálni.És ami nagyon lényeges képesek denevérré változni.. A modernebb változatokban egyre emberibbek...(pl.:interjű a vámpírral: itt már nem használ az ezüst,feszület, szentelvíz,nem járnak a falon,viszont majdhogynem belehalnak a halottak vérébe?Twilight-saga:vegetáriánusok,kedvesek,mindössze szét kell őket tépni és elégetni..)Akkor most szörnyek vagy sem? Az , hogy egyre inkább közelít az emberek vámpírszemlélete a valósághoz, azt jelent közelebb akarjuk őket tudni magunkoz, hogy elérhetőbbnek tűnjenek ezek a misztikus lények vagy csak ezzel a hatalomvesztéssel jár a vámpír karakterek modernizálása?kinek melyik verzió szimpatikusabb...




3 megjegyzés:

  1. Én jobban szeretem az újabb falyta vámpírokat.Egyrészt abszolút nem rémisztőek (nem úgy mint a régebbiek).És tényleg közelebb kerülnek az emberhez.Nem olyan megfoghatatlanok.Sokkal jobban szeretem az új felfogást.

    VálaszTörlés
  2. Nos, ez érdekes felvetés. Én csak feltévedtem az oldalra, de megtaláltam a kérésed, hogy írjak kommentet. :)

    Gondolkodom, s igazából nekem mind a két vámpír tetszik, a régi, hiszen misztikus, félelmetes, s az új is, amely már nem félelmetes, nem övezi annyi misztikum. A régivel nehezebb dolgozni, nehezebb megformálni, karakterhűnek maradni egy történetben, pont ezért izgalmasabb is. Az újkori vámpír, mint a Twillight-osok... nos tipikus szerelmi történetbe valók. Legalábbis én így gondolom. :)

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés